Catedràtic d’Universitat, Departament de Didàctica i Organització Escolar. Universitat de Màlaga. Àrees d’investigació: a) Innovació educativa vs innovació tecnològica; b) Ensenyament universitari; c) Pràcticum.
Des de la direcció del grup d’investigació, Junta d’Andalusia (SEJ-462): Globalització, Tecnologia, Educació i Aprenentatge (Gtea) (http://gteavirtual.org). Ha desenvolupat la majoria dels projectes d’investigació en línies com: a) innovació educativa vs innovació tecnològica; b) ensenyament universitari; c) pràcticum. Ha participat en un total de 60 projectes, dels quals va ser director en 34 projectes de diferents àmbits (iberoamericà, europeu, nacional, regional i local) i diferents convocatòries (Sined, Tempus, Feder, I+D+i, PCI-AECID, Formació-AECID, Projectes d’Excel·lència, etc.) tant en convocatòries internacionals i europees (Interreg-III, Sined Mèxic…), com nacionals (I+D+I, PCI-AECID i Formació-AECID), regionals (Junta d’Andalusia) i locals. Molts d’aquests projectes han implicat les universitats iberoamericanes més importants, amb la qual cosa s’han organitzat més de 60 esdeveniments, constituint la Xarxa d’Educació Superior Iberoamericana -RESIB- https://acortar.link/iKzvYC. Aquesta activitat li ha permès publicar prop de dos-cents llibres i articles, així com més de dues-centes conferències. Per tant, li diverteix i apassiona involucrar-se en grups de docents i institucions per impartir seminaris, cursos, tallers… per compartir aquestes experiències en l’ús de tecnologies per a l’ensenyament i la investigació.
Va tenir la sort de treballar com a assessor del Sistema d’Educació a Distància (SINED) i de l’Associació de Rectors –ANUIES– a Mèxic, on va aprendre molt del bon fer de les universitats mexicanes. Condecorat amb l’“Orde de Puerto Ayacucho” pels projectes desenvolupats a l’Amazonas (Veneçuela), on va treballar amb docents de nivell primari als col·legis de l’alt Orinoco -pura amazònia – https://acortar.link/B9qmyn